The Time Is Running Out! Think About These Eight Ways To Change Your ا…
페이지 정보
작성자 Venus 작성일24-07-09 23:13 조회22회 댓글0건본문
تکنولوژي چيست تعريف تکنولوژي به زبان ساده هدف تکنولوژي
کشاورزی هوشمند از اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و انواع تجهیزات برای تولید محصولات ارگانیک، با کیفیت و بازدهی بالا استفاده میکند. از رباتها برای بردات محصولات و از سنسورهای مختلف برای تجزیه و تحلیل خاک استفاده میشود. کشاورزی مدرن داخلی، سالنی و عمودی هر ساله گسترش بیشتری پیدا میکنند.
سازمانهای میکوشند با انتقال فناوری خود را با این تغییرات هماهنگ کنند. کارآفرینان اجتماعی و تجاری بطور مداوم برای تکنولوژی های موجود و در دسترس جستجو نقش می دهند و مداوما درباره ی نرم افزارشان به جهت نوع آوری در خدمات در حال تفکرند (خدمات مناسب). آنها تکنولوژیها را از سایر حوزه های غیرمرتبط اتخاذ کرده، اقدام به آزمایش، یادگیری و اصلاح می کنند تا متناسب با بسترشان گردد. با این وجود، افراد نه تنها از تجربیات خویش، بلکه از تجربیات سایر افراد پیرامون خود و از طریق مشاهده آنچه که افراد عرضه می کنند، درسهایی می آموزند. از این موارد معلوم است که کارآفرینان اجتماعی علم موجود از تکنولوژی های موجود را در مطالعات قبلی خود تاثیر داده که به خلق تغییرات جدید اجتماعی کمک خواهد کرد. کارآفرینان به کارآرایی خود در اقدامات مختلف و تکمیل امور مربوط به تکنولوژی برای ایجاد تغییرات اجتماعی اطمینان دارند.
اما در حالی که قابلیت های اجتماعی از جمله عواملی در داخل یک کشور هستند، هماهنگی فن آوری شامل یک ارزیابی مرتبط بین دو کشور در تطبیق منابع، بازارها، اولویت های مصرف کننده، مقیاس و شدت سرمایه است (آبرامویز و دیوید 1996). در سطوح پایین توسعه، پتانسیل برای تغییر سریع فناوری و رشد در بالاترین میزان قرار دارد، اما قابلیت جذب محدود اغلب به بررسی تحقق آنها می پردازد(فصل 3)، پس ازاینرو رشد کلی پایین می ماند. در سطوح بالاتر توسعه، این پتانسیل کاهش یافته، اما احتمال قابلیت جذب بالاتر (بحث زیر را ببینید) افزایش می یابد. دومین حقیقت این است که، در 15 سال گذشته و یا بیشتر، قابلیت های موجود در بازارهای صادراتی یک راه خوب برای تشخیص کشورهای فقیر با احتمال رشد آرام یا سریع بوده است.
میتوان حد واسط و میانگین میان تکنولوژی پیشرفته و تکنولوژی بسیط را تکنولوژی متوسط تعریف کرد. فناوری بسیط بیشتر برای تولید کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار میگیرد. تکنولوژی که استفاده از آن میتواند اثر مستقیم و آشکار بر روش تولید محصولات یا ارائه خدمات داشته باشد، تکنولوژی جدید میگویند.
این فناوری در صورتی به نفع مصرف کنندگان است که موجب بهبود کیفیت زندگی است و به راحتی با قیمت ارزان در دسترس می باشد. هنگامی که کالاهای مبتنی بر تکنولوژی بالا بصورت انبوه عرضه می شوند، آنها را می توان با کسب نظام های اقتصاد کلان مقیاس تولید کرد. قدرت بخار نشان می دهد که چگونه یک تکنولوژی می تواند اقتصاد و جوامع را تغییر دهد. ارزیابی تلاش فن شناختی ملی کاری دشوار است، اما او به عنوان یک نماینده به مخارج تحقیق و توسعه، ثبت اختراعات و پرسنل فنی اشاره کرد. او همچنین متذکر شد که واردات فناوری ضروری است، اما باید در چنین راهی انجام شود که کشورها نیز بتوانند منافع یادگیری را از روند نوآورانه به دست آورند.
یادگیری اجتماعی (1986) و خود بسندگی (1997) دو کشف بزرگ از باندورا در این نظریه است. افراد نه تنها توانایی یادگیری از تجربیات خود دارند، بلکه توانایی یادگیری از تجربیات دیگران را نیز دارا هستند (Bandura 1986). این توانایی بشر برای یادگیری متناوب (بیشتر با مشاهده ی دیگران تا تجربیات شخصی خود) یکی از مفاهیم اساسی در تئوری شناخت اجتماعی می باشد (Strɑub 2009, p. 629). باندورا (1997) "خودشناسی" را بعنوان "باور داشتن به توانایی خود در ساماندهی و اجرای یک سری عملیات برای رسیدن به هدف خاصی" تعریف می نماید.
آسیای جنوبی، آسیای مرکزی و شرق اروپا به افزایش این سهم بیش از 10 درصد پرداختند. تصاویر 2.6 و 2.7 نشان می دهد که، به دلیل اینکه قابلیت های در حال توسعه زمانی پیچیده است که یک کشور در سطح پایین توسعه قرار دارد، بنابراین شکاف فناوری که این کشور با آن مواجه است نشان دهنده یک تله توسعه می باشد. کشورهایی با سطوح پایین توسعه باید برای گریز از این دام، به توسعه قابلیت هایی بپردازند که به آنها در جذب فن آوری های خارجی و رقابت پذیر شدن در بازارهای بین المللی کمک می کنند. این موجب استفاده از مقالات اخیر در مورد قابلیت ها و عملکرد صادرات کشورها می شود که نشان می دهد که الگوی خاص کشورهای در حال توسعه فعلی شامل اطلاعاتی در مورد آنچیزی است برای فرار از دام توسعه کم ضروری می باشد. محصولاتی که مستلزم فرآیندهای تولید پیچیده بوده و از این رو تنها در کشورهای با قابلیت های بالا تولید می شوند، بازتابی از قابلیت "پنهان"، متشکل از قابلیت های تکنولوژیکی، اجتماعی و قابل یادگیری می باشند.
به جرئت میتوان گفت اینترنت بیشترین تأثیر را روی زندگی انسان در دهههای گذشته داشته است. یکی از جدیدترین نوع اینترنت که بهتازگی بهطور جدی وارد بازار شده، اینترنت ماهوارهای است که اسپیس ایکس، شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک یکی از مهمترین سرویسها از این نوع، استارلینک را ارائه میکند. در نهایت، یک مقایسه بین تصاویر 17 و 18 و جدول 2.3 نشان می دهد که جهانی سازی تولید صنعتی و مشارکت بیشتر در شبکه های تولید جهانی به طور خودکار به توسعه فن آوری و به افزایش سهام محصولات یک منطقه در جهان تبدیل نمی شود.
استثنای آن شامل تولید ناخالص داخلی در کشورهای توسعه یافته برای بازارهای خارجی در همان گروه از کشورها است، که حدود نیم نقطه کاهش می یابد. بزرگترین مقادیر در جدول، همانطور که انتظار می رود، با چین در ارتباط است. تولید ناخالص داخلی در کشورهای توسعه یافته برای تقاضای نهایی چین کمی بیشتر از تولید ناخالص داخلی انجام شده در چین برای تقاضا در کشورهای توسعه یافته است. ردیف مربوط به کشورهای توسعه یافته نیز مقادیر بالا را جذب می کند، که نشان دهنده این است که این کشورها به شدت در جهانی شدن شرکت می کنند. کشورهای پست کمونیستی نیز دارای مقادیر بالا در آن منطقه و نیز در خود گروه هستند. الگوی بخش هایی با تکنولوژی پیشرفته بسیار شبیه به الگوی بخش هایی با تکنولوژی سطح متوسط به نظر می رسد (شکل 2.5).
توانایی روزافزون ما در درک و کنترل مواد در مقیاس کوچک باعث تولید مواد و محصولات جدید در آینده میشود. محصولات هیجانانگیزی مانند نمایشگرهای خم شونده که دنیای تولید کالا را به کلی تغییر میدهند. پیشرفت در محاسبات و تجزیه و تحلیلها، جهشهای باورنکردنی در درک ما از ژنوم انسان ایجاد کرده است.
If yоu liked this post and yоu would certainly such as to get additional information regarding افزایش دسترسی به بازار هدف با سئو (picone.ir) kindlʏ check out the website.
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.